Sun Chemical podsumowuje udane targi Interpack 2014

2014-06-05

Podczas targów Interpack 2014, które odbywały się w maju w Düsseldorfie, firma Sun Chemical zaprezentowała szereg produktów – farb, atramentów, powłok, pigmentów i innych materiałów eksploatacyjnych – dla segmentu opakowaniowego. Wspólnie ze swoim koncernem macierzystym – spółką DIC – zaprezentowała rozwiązania, które mają pomóc właścicielom marek oraz ich odbiorcom w znalezieniu nowych obszarów biznesowych, a także w usprawnieniu procesów produkcyjnych. Największym zainteresowaniem zwiedzających jej stoisko cieszyły się kleje do laminacji, powłoki barierowe oraz powłoki do laserowego znakowania.

 „Nasza oferta na tegorocznej edycji targów Interpack spotkała się z pozytywnym przyjęciem odwiedzających tę imprezę gości – mówi Piotr Góral, dyrektor działu farb opakowaniowych w polskim oddziale firmy Sun Chemical. – Zarówno ich frekwencja jak i zainteresowanie prezentowanymi przez Sun Chemical rozwiązaniami było bardzo duże. Szczególną uwagę zwracali oni na kleje do laminacji z serii SunLam (zwłaszcza na klej rozpuszczalnikowy z barierą na tlen), powłoki barierowe SunBar oraz ekspozycję praktycznego zastosowania powłok do laserowego znakowania SunLase. Duże zainteresowanie wzbudziły też nasze rozwiązania w zakresie ochrony marki oraz SunInspire – produkty umożliwiające nanoszenie efektów specjalnych na opakowania”.

Jedna z najważniejszych premier targowych – nowe kleje do laminacji SunLam – oferują teraz, poza typowymi właściwościami, także barierę na tlen. Są przeznaczone na rynek opakowań giętkich, a ich rozszerzone portfolio obejmuje kleje wodne, bezsolwentowe i rozpuszczalnikowe.
Powłoki barierowe SunBar z kolei zabezpieczają opakowane produkty przed działaniem tlenu, dwutlenku węgla, promieniowania UV, zapachami oraz migracją. Zwiększają one jednocześnie atrakcyjność, jakość wizualną opakowań, mogą także wpłynąć na przedłużenie terminu ważności opakowanego produktu.
Pokazy zastosowań najnowszych powłok z rodziny SunLase zostały zorganizowane wspólnie z firmą Videojet Technologies. Przez cały okres trwania targów w praktyce prezentowano możliwość ich wykorzystywania do nanoszenia dodatkowych informacji (także personalizoanych) na opakowania, już po ich finalnym zamknięciu.

Z myślą o zwiedzających targi Interpack, firma Sun Chemical przygotowała specjalny próbnik – SunInspire 2014. Zawiera on przykłady innowacyjnego, niestandardowego zastosowania farb i powłok z jej oferty, umożliwiającego nanoszenie efektów specjalnych na opakowania. Wskazuje on producentom i właścicielom marek sposoby na zwiększanie atrakcyjności produktu i jego opakowania.

Targi Interpack 2014 były także premierą 4. edycji przewodnika Sun Chemical po produktach o niskim stopniu migracji. Może on stanowić wsparcie dla wszystkich firm zaangażowanych w proces powstawania opakowania. Firma Sun Chemical stworzyła go, aby ułatwiać producentom tworzenie bezpiecznych opakowań, zwłaszcza dla żywności, produktów tytoniowych czy farmaceutycznych. Pozycję tę można zamówić poprzez stronę www.sunchemical.com/low-migration-inks-and-coatings.

Sukces targów Interpack 2014 świadczy o tym, że rynek opakowaniowy wciąż się rozwija, a firmy działające w tym sektorze poszukują nowych i innowacyjnych rozwiązań. Udział Sun Chemical w tego rodzaju imprezie jest więc jak najbardziej uzasadniony. Pozwala nam w jednym miejscu spotkać się ze wszystkimi uczestnikami łańcucha dostaw z branży opakowaniowej, a także rozpocząć i zainspirować nowe projekty. Dodatkowo możemy w szerokim gronie firm przedstawić najnowocześniejsze produkty i innowacje, co uatrakcyjnia i nadaje sens takim imprezom” – podsumowuje Piotr Góral.