Sun Chemical Europe podnosi ceny produktów dla rynków: reklamy, opakowań i przemysłowego

2008-08-21

Sun Chemical podnosi ceny produktów przeznaczonych na rynek reklamy, opakowań i przemysłowy o 5-15%. Dzieje się tak z powodu znaczących wzrostów cen surowców, energii oraz kosztów transportu. Podwyżki obejmą Europę, Afrykę, a także Środkowy Wschód i zostaną wprowadzone od 1 września br.
Na przyczyny podwyżek, w obliczu których stanęła firma Sun Chemical,  mają bezpośredni wpływ stale wysokie ceny ropy i gazu w połączeniu z polityką rządową w Chinach oraz globalne braki niektórych srowców.

David Meldram, prezes Sun Chemical Europe, mówi: Wzrost kosztów ma znaczący wpływ na większość branż w Europie, a nasza nie jest tu wyjątkiem. Stale monitorujemy środowisko biznesowe w obszarach naszych działań. Aktywnie współpracujemy z naszymi dostawcami i usiłujemy utzymać koszty na poziomie minimalnym. Niemniej jednak wobec tempa i skali tych podwyżek niezbędne jest podniesienie cen naszych produktów przeznaczonych dla rynków: reklamy, opakowań i przemysłowego.

Felipe Mellado, wiceprezes korporacji i dyrektor zarządzający grupy w Sun Chemical Europe, dodaje: Angażujemy się w dostarczanie naszym klientom światowej klasy produktów i usług na najwyższym poziomie jakości, obsługi i innowacji  i te podwyżki są konieczne, abyśmy mogli ten poziom utrzymać. Nadal będziemy oferować im aktywne wsparcie i porady, szczególnie w tym wymagającym okresie.
W lipcu firma Sun Chemical Europe ogłosiła podwyżkę cen dla rynku wydawniczego na poziomie 10-20% w zależności od produktu.